Joline Töll

widgets/installing-widgets/why-cant-i-see-my-widget/">More info)

Jollan är en underbar häst, varje dag ser boxen ut som en naturkatastrof, nej det var ett skämt! Hon har bättrat sig. Hon lämnar alltid några speciella saker i krubban som var i fodret.

När jag hämtar henne beror det på vilket humör hon och jag är på, ibland står jag bara och småretas med henne tills hon kommer. Ibland kommer hon galopperande och ibland går hon iväg så när jag kommer fram ger hon mig blicken "Vaaaa? Men jag har inte gjort något" Och är så oskyldig och gosig haha xD


När man tar av henne täcket nafsar hon efter en, antagligen har dom slått henne där, men varje gång så stryker jag med händerna och trycker och ser om det gör ont. Så den olaten har bättrat sig. Hon älskar att bli borstad, nu när jag tänker på det borde jag ägna mer tid åt det... Hon står alltid med halvslutna ögon och sover, sötnosen.


Senaste tiden brukar vi stå och gosa, alltså jag kliar henne först bakom öronen och sen inne i dom, hon ääälskar det :D Hon brukar bara stå och sova så mulen nästan nuddar golvet. Jag har aldrig slått Jollan, jag har aldrig behövt. Hon har aldrig gjort något fel, förutom ridningen då. Men i hanteringen, ibland kan hon vara otålig men...

Vi litar på varandra <3


Jollan hatar att få sadelgjorden spänd, hahah (Som nästan alla hästar?) då blir hon riktigt förbannad ;) I ridningen är hon lugn när man skrittar, duktig på att göra volter, serpentiner och lydig. I traven springer hon bara runt typ, haha... Hon tycker det e mysig att gå på promenader, och kolla på rådjur!

Nu vet ni nog det mesta om Jollan, haha!

Hon e så go <3

Hade bra!




Kommentarer
Postat av: Emma

Älskar manen =D

2011-02-24 @ 09:11:20
URL: http://sandybelloemma.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0